HAKKA KOHE SÕITMA!

rFactor 2 seadistamine

Nuppude seaded

Enne rajale minemist soovitame ära seadistada järgnevad nupud, sest neid läheb kindlasti sõitudes vaja. Soovituslikult tuleks need nupud seadistada rooli peale või käeulatusse.

  1. Nuppude seadistamiseks sisene mängu single-player režiimis.
  2. Vali alumisest reast “Options”
  3. Vali ülevalt realt “Controls”.

Pit request - NB! Pit Stop requesti soovitame vajutada raja viimasel sektoril.
Pit limiter - Boksialas on kohustuslik järgida piirkiirust, selle jaoks on vajalik kasutada pit limiteri nuppu.
Ignition & Starter - Ikka juhtub, et auto sureb välja. Käivitamiseks on vaja starterit!
Auto-clutch - Paigaltstardi puhul on võimalik kasutada sidurit, mis võib olla kiirem kui startida automaatse siduriga. Soovitame testida stardiprotseduuri!
Tulede seadistamine - Kestvussõitudes on vaja kasutada auto tulesid.
DRS - Vormelitel on kasutusel DRS-süsteem mis võimaldab kiiremaid möödasõite
LCD nupud - Boksipeatust tehes on vajalik muuta kütuse kogust, rehvivalikut, auto parandamist jne.
FFB reset - juhul kui riistvara tõrgub võib vaja minna riistvara reset nuppu.
Brake-bias - Pidurite balansi muutmine roolilt või konsoolilt. Kasulik kestvussõidul.
Traction Control - kaasaegsetel autodel on sisse-ehitatud veojõukontroll, mida on võimalik sõidu ajal rooli pealt muuta. Soovituslik kestvussõidul
Istme liigutamine - Adjust Seat Fore, Adjust Seat Aft, Adjust Seat Up. Adjust Seat Down - istet on võimalik liigutada üles/alla/vasakule/paremale. N: Numpad nupud
Vaatevälja (FOV) muutmine - Increase FOV, Decrease FOV
Peeglite aktiveerimine - peegleid on nelja erinevat varianti. Vaikimisi nr 3 nupu all.
Autode abid - F1...F10 nuppude all. Enamasti neid pole vaja kiiresti sõitmiseks.

Muud nipid

CrewChief - virtuaalne spotter, kes annab infot rajal toimuvast. Annab märku kui keegi on auto kõrval jne. Suurel hulgal seadistatav. SOOVITUSLIK! ( http://thecrewchief.org/ )
Motec - Andmete logimise tarkvara sõidu ja auto käitumise analüüsimiseks. Juhend: http://www.eval-liiga.net/foorum/viewtopic.php?f=6&t=1537

Graafika seaded

Post Effects - annab mängule ilusama välimuse kuid see vajab võimsamat arvutit. Post Effectsi kasutamine vähendab mängu kaadrisagedust (FPS - frames per second).
Anti Aliasing - Level 1-3 tõstab kvaliteeti oluliselt, aga ei vähenda oluliselt kaadrisagedust (FPS). Sealt edasi on kasu väiksem ja tasu suurem.

Circuit detail: Soovituslik “medium” - joonistab välja enamik suured objektid, mis ei vähenda kaadrisagedust.
Player detail: Soovituslik “medium” - autode tekstuurid on hea kvaliteediga
Opponent detail: Konkurentide autode tekstuuride teravus.
Texture detail ja Texture filter tõstavad kvaliteeti oluliselt, aga ei vähenda kaadrisagedust.
Rain Drops: Soovituslik: “off” juhul kui teil ei ole kallist mänguriarvutit.

Interneti seaded

Serveriga liitudes ja autode valiku aknas vajutada “back” ja “network settings”.

Interneti kiirus ei tohi olla alla 512 kbps, juhul kui see on palun mitte võistelda rahvusvahelistes sarjades. Soovitame kasutada vähemalt 2mbps kiirust. Lisaks ei ole vajadust tõsta mängu interneti seadistust üle 20 mbps.

Rooli ja pedaalide seadistamine

Võidusõidusimulaatoritel sõitmine eeldab, et sõitjad kasutavad sõitmiseks rooli ja pedaale. Ilma nendeta on raske autot kontrollida ja autod on juhitamatud. Selleks, et tagada õige kogemus tuleb eelnevalt rool ja pedaalid mänguga kooskõlastada.

Navigeerige end mängusiseselt "Options" ja "Controls" menüüsse.
Kui kasutad USB-ühendusega seadmeid, vajuta “Detect”, seejärel peaks mäng tuvastama sinu rooli ja pedaalid.
Veendu, et kõik teljed toimivad nii nagu peaks, ei toimuks üles-alla hüplemist.

Rooli force-feedback (lühend: FFB) seadistamine on oluline, kuna see on ainus tagasiside võidusõitjale auto käitumisest. Järgnev on õpetus, kuidas seadistada oma rool, et sellest võimalikult palju ja täpset infot kätte saada.

Ennetades probleeme, soovitame seadistada pedaalid järgneva juhendi järgi

Vajutage varbaotsaga piduripedaali, natuke vähem kui kõige õrnemal pidurdamisel, ning vajutage nuppu "set min"
Korrake sama protseduuri gaasipedaaliga, aga vastupidi - vajutage pedaali ~95% ja klikkige nupul "set max"

Enamasti pole tegu tehnilise probleemiga ja 0.1% input sooritust väga ei mõjuta, aga igal võiduhimulisel peaks see protseduur rutiinne olema.

Logitech pedaalide eluea lõpus on antud toiming hädavajalik, aga hea harjumus oleks seda teha ka tervetel pedaalidel.

Rooli seadistamine – edasijõudnutele

Järgnev on õpetus, kuidas seadistada oma rool, et sellest võimalikult palju ja täpset infot kätte saada.

Teooria: kui FFB on liiga tugev, siis võib ta ületada rooli maksimaalse väände suutlikkuse ja tugevamate jõudude korral jääte lihtsalt infost ilma (rool jääb "100% peale seisma"). Illustratsioon nõrga rooli ja ekstreemselt kõrge FFB settingu korral:

Kuna iga rooli suutlikkus ja iga masina väljastatav jõud on isegi ühes mängus erinev, siis oleks optimaalne oma FFB iga auto jaoks eraldi seadistada.

Enamik teistes mängudes on selleks ka olemas nii öelda input bar, kus on neli indikaatorit - gaas, pidur, sidur ja FFB. Kui FFB läheb täis (ja punaseks), siis peaks jõudu maha keerama. Illustratsioon Assetto Corsast:

Kuna rFactor 2-s hetkel ühtegi sellist pluginat saadaval ei ole (väjaarvatud Simhub, mida on Motecust keerulisem seadistada), siis on parim variant kasutada Motecut. Motecu eelis on ka alati see, et sõites saab sõitmisele keskenduda ja datat hiljem vaadata - ei jää millestki ilma.
Kõigepealt seadistage rF2 Motec: http://eval-liiga.net/foorum/viewtopic.php?f=6&t=1537 Kui olete oma ringid teinud, navigeerige Motecus "2. Driver" ja "8. Steering FFB Clipping 2" lehele.
Illustratsioon Porsche 911 Cup autoga Brands Hatch ringrajal Thrustmaster TS-PC Racer seadetega:

Kui näete oma sõidetud ringil üht või teist ekstreemsust, siis suurendage või vähendage in-game “Control” settingutes FFB multiplierit: (seade salvestub igale autole indviduaalselt) kuni jõuate paraja FFB-ni.

Lõpptulemus ei pea olema täpne komakohaga, aga pigem kompromiss hea tunde ja õige numbri ümber. Näiteks kui andmete graafik on kõige ilusam 0.65 multiplieriga, siis tegelikult võiks kasutada 0.55-ga. Madalama seadistusega saab piisavalt tunnetust, aga saab ka kerge käega korrigeerida ja üle hüpete liuelda. Rihmaga roolil tunneb selle piiri ise ära, kust alates kaob auto raskus roolist ära, tuleks olla üle selle.
FFB strength peaks paika saama esimesena ja siis pärast seda alles smoothing ja minimum force (kui on üldse vaja).

Graafika seadistuste optimeerimine - edasijõudnutele

Lisaks tavalistele seadistustele on võimalik muuta mängu seadeid ka player.json faili mis vaikimisi asub:

Selles failis on kõik seadistused alustades heli seadetest, lõpetades graafika seadetega. Näiteks on võimalik maha keerata kõik mängu poolt vaikimisi seadistatud pea (kaamera) liikumised sõidu ajal. inglisekeelne õpetus, kuidas seadistada rFactor2 graafikaseadeid player.json failis
Tips for optimized rF2 performance / Guide on how to prevent low FPS