Autoralli

Eesti Talv tõi radadele keerulised olud

Martin Mägi / 27 september 2022
Järgmine üritus

ARCA Series 2024: 4. etapp - Charlotte Motor Speedway

19.-25. septembrini toimus Tartu ja Otepää ümbruse teedel autoralli Eesti Talv 1997, mis oli EVAL Estonian Rewind ‘97 hooaja esimeseks etapiks. Lume- ja teeolud olid võrdlemisi head, vaid viimastel kiiruskatsetel oli märgata, et kruus kipub lume ja jää alt välja tulema. Stardirivi avas üks favoriitidest, Gabriel Simson oma värskelt soetatud A-rühma Subaru Impreza 555’ga.

Esimesel, lühikesel Aardla poldri lähistel sõidetud, katsel näitas parimat aega Jarmo Kurba oma Fordil, edestades napilt Ander Sinimäed (Subaru) ja Gabriel Simsonit. E-1600 klassis võttis juhtpositsiooni avakatse järel sisse Egert Tõkke Ladal. Teine, Täsvere kiiruskatse, osutus võistlejatele ralli keerulisemaks kiiruslõiguks ja nõudis rohkelt ohvreid. Näiteks langesid konkurentsist teist kohta hoidnud Sinimäe ja E-1600 liider Tõkke. Peale klassikalisi Prangli ja Sulaoja kiiruskatseid koguneti vaheajaks Otepääle, et võtta esimene pool rallist kokku. Nelja katse järel oli liider endiselt Kurba, kes oli oma edu Joosep Kalmuse (Subaru) ja Simsoni ees kasvatanud pea poolele minutile. E-1600 klassis haaras liidriohjad alates teisest kiiruskatsest Silver Jõffert, kümnesekundilise eduga Martin Alliksaare ja Henri Kalviku ees (kõik Lada).

Ralli teine pool kulges Otepää ümbruse teedel. Tugevat ralli teist poolt tegi Karl Reinoja (Ford), kes võitis kolm katset neljast, kuid ralli algul saadud karistus ajakontrollpunkti hilinemise eest ei võimaldanud head tulemust kokkuvõttes. Gabriel Simson jõudis katsevõiduga Vastsemõisa kiiruskatsel küll teisele positsioonile, tõrjudes Kalmuse kolmandaks, kuid esikohta siiski kinni ei püüdnud: “Ralli sõidetud kontrollivas tempos, et kindlalt ikka lõppu jõuda. Peaaegu rahul, kuid SS2 kaks hanges sõitu ja SS4 väike spin röövisid omajagu aega, millega rahul ei ole. Üldiselt lumel sõit oli veidi võõras ja rabe, sest piike pole ammu saanud kasutada
Ralli võitis, küll väikeste apsudega, kuid kindlalt, Jarmo Kurba (Ford Escort RS Cosworth). Edu jäi tal Simsoni ees 13 sekundit ja kolmandaks tulnud Kalmuse ees 32 sekundit: “Esimene ring läks viisakalt, SS2 tuli hea rütmiga aga viimases splitis karistas üks lõikamine ära, tuli tagurdada. SS4 oli loomult voolavam katse, kurv-kurvi järgi, väga ei sobinud aga õnnestus. Teise ringi katseid pelgasin natuke ja kohe hakkas juhtuma ka. SS5 peale esimest vasakut mahapööret sai hoo üles ja jälle läksin lõikamisega ahneks, viskas üle katuse aga sai kiirelt minema isegi. SS6 ei klappinud algusest peale, sõidujoon vale, libe, auto rohkem hanges kui tee peal. Viimased kaks katset olid kiiremad ja sobisid paremini, ajad täitsa viisakad. Kokkuvõtvalt väga lahe ralli.

E-1600 klassis jõudis võiduni Silver Jõffert (Lada VFTS), kes kasvatas ralli teisel poolel veelgi edu 17 sekundini lähimate konkurentide ees: “Täiesti puhas ralli minu poolt, pigem läksin kindla peale ja üüratuid riske kuskil ei võtnud, tasus ära, SS2 peal sain liidrikoha omale ja hoidsin seda ka lõpuni. Okei, SS1 peal korra läksin laiaks, aga manööverdasin puude vahelt ilusti välja ennast ja panin edasi.
Klassi teisele kohale käis terve ralli vältel tihe võidusõit kolme mehe vahel, ralli lõpuks jäi neljandat kohta teisest lahutama vaid 1.7 sekundit. E-1600 teiseks tuli Henri Kalvik, kolmandaks Randel Orupõld, poodiumilt pidi seekord välja jääma Martin Alliksaar. Henri Kalvik: “Võib öelda, et ralliga on rahule jäädud. Jõudsime lõppu, mis oli meie peamine eesmärk. Aegadega võib rahule jääda. Võtsime rahulikult, kuid üritasime ikkagi hoogu üleval hoida. Viimasel katsel oleks peaaegu kohe alguses kiires kurvis ralli lõpetanud, aga suutsin tee poole tagasi tõmmata Lada ja andsin korralikult hagu juurde.”

EVAL Estonian Rewind ’97 hooaeg jätkub 31. oktoobrist kuni 6. novembrini toimuva Tallinn EK ralliga, kui sõidetakse juba kevadistel Põhja-Eesti kruusateedel.