Ringrada

Zolderis võitsid Risto Kappet ja Mario Vendla

Toomas Vabamäe / 12 detsember 2020
Järgmine üritus

E-autoralli Eesti meistrivõistlused 2024: 5. etapp - Võru Rally

Eesti Virtuaalse Autospordi Liidu (EVAL) seitsmeetapiline Porsche Cup 2020 jõudis novembri viimasel nädalal üle ekvaatori, kui Zolderi ringrajal sõideti neljas etapp. Kitsas, lühikeste sirgete ja paljude järskude kurvidega rajal võis eeldada, et vahed venivad väga pikaks, kuid välja kukkus pisut teisiti.

Sarja üldliider Risto Kappet jätkas oma katkematut kvalifikatsioonivõitude seeriat, edestades teist aega näidanud Paul August Läänet 0,4 sekundiga. Stardist haaras Kappet taas liidrikoha, kuid otsustavat vahet jälitajatega tal sisse teha ei õnnestunudki. Lääne püsis tal esialgu tuules, kuid ühe sõiduvea järel tõusis teiseks Gert Raudsepp. Vahe tasapisi küll venis, kuid mitte nii pikaks kui karta võis. Finišis edestas Kappet Raudseppa 3,6 sekundiga, kuid viimase ringi viimase kurvi lõikamisega teenitud ajakaristus kukutas Raudsepa neljandaks.. Tagapool olid vahed küll suuremad, ent esimesed 16 siiski samal ringil.

Teise võidusõitu startisid avasõidu 15 paremat pööratud järjestuses, kõige ees Joosep Pukk. Tema start aga äpardus täielikult ning liidriks hüppas Timo Raudsik. Raudsik hoidis esikohta kindlalt, kuni eelviimasel ringi ühest mahajääjast möödumisel sõitis too Raudsikule otsa, Mario Vendla lipsas mööda ja võitiski, edestades 4,5 sekundiga Marko Holtsmanni. Avasõidu paremad kemplesid omavahel ja liidrite ligidusse ei jõudnud, Raudsepp kolmandana jäi Holtsmannist juba viis sekundit maha.

Kokkuvõttes kasvas Risto Kappeti niigi suur edu Gert Raudsepa ees juba 47 punktile.

Kappet võttis taas oma

35-minutilises esimeses sõidus sai Kappet hea stardi, kuid ka lähimad konkurendid vastasid samaga. Lääne üritas avaringil korra isegi möödumist, ent tulutult. Hoopis kehvasti aga käis kuuendalt kohalt alustanud Illar Jürgensoni käsi - avakurvis toimunud õhkõrn kokkupuude Laur Uusmägiga põhjustas suure ahelavarii, kus Jürgenson osutus suurimaks kaotajaks.

Üheksaliikmelises liidergrupis tekkisid kiiresti aupaklikud, umbes sekundilised vahed, kuid tükk aega käis sõit ühtlases tempos ja kohti vahetamata. Keegi kelleltki eest sõita ei suutnud, kuid taganttulijad polnud võimelised eesliikujaid kinni püüdma. Alles viiendal ringil toimus seal esimene muudatus, kui Mario Vendla eksis ning kaheksandalt kohalt kaheteistkümnendaks pudenes.

Edasi hakkas esinelik – Kappet, Lääne, Raudsepp Sinik - ülejäänutel eest libisema, kuid omavahelist kemplemist endiselt ei toimunud. Lääne riskeeriv sõidustiil hakkas ilmselgelt tema kiirust mõjutama, sest Kappet aina kaugenes, Raudsepp aga jõudis aeglasematel rajalõikudel üha lähemale. 11. ringil, kui sõita jäi veel 18 minutit, kaldus Lääne korraks murule ja Raudsepp oligi möödas. Sellega polnud Lääne hädad aga kaugeltki läbi. 15. ringi lõpus takerdus ta hetkeks ühe mahajääja taha ning seekord lipsas mööda Sinik. Lääne sai hiljem veel läbisõidukaristuse raja lõikamise eest ning finišeeris kuuendana.

Esikolmik Kappet-Raudsepp-Sinik püsis kuni finišini, ehkki Raudsepp liidrile lähemale jõudis ja kiireima ringigi enda nimele võttis. Ent viimase ringi viimases kurvis sai Raudsepp raja lõikamise eest karistuseks 25 trahvisekundit, mis ta teiselt kohalt lõpuks neljandaks kukutasid.

Nende selja taga käis aga tõsine võitlus Mario Haugase, Georg Martin Tintse ja Hannes Tammpere vahel, kes kümmekond ringi kolmekesi koos püsisid. Tammpere pressis end esiti mööda Tintsest ja mõlemad möödusid Haugasest, kui too 12. ringil ilmselt võrguhäire tõttu korraks liivaväljadel eksles. Tammpere edestas lõpuks ülinapilt karistada saanud Raudseppa ja teenis kolmanda koha, kohe tema tuules olnud Tintse jäi sama napilt viiendaks. Haugas pidi mööda laskma ka Lääne ja leppima seitsmenda kohaga.

Raudsik juhtis, Vendla võitis

Just nii võiks kokku võtta teise, 20-minutilise sõidu. Avasõidu 14. koht andis Timo Raudsikule õiguse startida esireast ja ta kasutas selle hiilgavalt ära, haarates kohe liidripositsiooni Laur Uusmägi, Marko Holtsmanni ja Mario Vendla ees. Avaringi lõpus pressis Vendla end Holtsmannist mööda, esimese sõidu peategelased Kappet ja Raudsepp olid seks hetkeks vastavalt 10. ja 11. kohal.

Suuremad muutused hakkasid toimuma neljandal ringil. Kõigepealt eksis Uusmägi ja "aitas” rajapiirdesse ka seni viiendal kohal olnud Haugase. See aga tähendas, et avasõidu peategelased Lääne, Sinik, Kappet, Tammpere ja Raudsepp olid ühtses rivis juna kohtadel neljandast kaheksandani. Pealgi liitus nendega Raimo Kulli, kes trügis isegi Raudsepast mööda.

Sõidu lõpplahenduse määrasid paljuski viienda ringi viimased ja kuuenda ringi esimesed meetrid. Esimesena nägi oma võimalust Sinik, kui üritas viimases šikaanis Läänele kõrvale tõmmata. Autod aga põrkasid kokku ja kaotasid hoo ning vahetult nende taga liikunud Kappet pidi samuti jõuliselt pidurdama. Selle kasutasid omakorda ära tema tuulest välja hüpanud Tammpere, Kulli ja Raudsepp ning Kappet kaotas mõne hetkega kolm kohta. Peasirgele tulid Lääne, Sinik ja Tammpere kõrvuti ning ehkki rada on seal kolmele autole piisavalt lai, põrkasid nad lõpuks ikkagi kokku. Sinik ja Lääne jätkasid täie hooga, Tammpere aga käis seinas ja tagant tulnud Kulli libises mööda. Ent esimesse kurvi sissekeeramisel sõitis Kulli Läänele tagant sisse, too põrkas omakorda kokku Sinikuga ja mõlemad lendasid liivaväljale. Neist sõltumatult „leidsid“ samal ajal paar autopikkust tagapool teineteise Raudsepp ja Kappet, viimane jäi poolpirueti järel peaaegu seisma. Vaid mõni sekund hiljem sõitis teise ja kolmande kurvi vahel liivale veel Kulli. Hiljem selgus ka põhjus: Kullil kadusid arvutipildilt ära kõik teised autod ning tal polnud õrna aimugi, kas ja kus keegi rajal võib olla.

Kui tolm hajus, oli pilt järgmine. Raudik juhtis, Vendla 2,5 ja Holtsmann 4 sekundit maas. Siis tuli 3,5 sekundit vahet ning Tammpere, Raudsepp, Lääne, Haugas, Kappet, Sinik ja Jürgenson tihedas rivis. Just Jürgenson ja Haugas olidki selle puntratantsu suurimad võitjad. Sõita oli veel 11.30 ning vähemalt Holstmann olnuks kindlasti püütav. Ent jälitajate grupp seda ei üritanudki, vaid jätkas omavahelist arveteklaarimist. Kõigepealt püüdis Raudsepp mööda trügida Tammperest, kuid langes ise Lääne ja Haugase taha. Siis vääratasid omakorda Tammpere, kes oli sunnitud Lääne mööda laskma ja Sinik, kes kaotas koha Jürgensonile. Sõita jäi veel seitse minutit, Holtsmanni edu jälitajate ees oli kasvanud juba viiele sekundile ja etteruttavalt võib öelda, et niisuguseks vahe jäigi.

Samal ajal jõudis Vendla järjest lähemale Raudsikule ning oli näha, et liidril läheb rada üha libedamaks. Ent Raudsik kaitses positsiooni osavalt ning hoidis Vendlat selja taga. Võitja saatuse otsustas hoopis ringiga liidritest maha jäänud Ivo Alango, kes väljasõidu järel rajale naastes liidrile lihtsalt otsa põrutas. Vendla võttis kingituse vastu ja lõpetaski kindla võitjana Holtsmanni ees. Jälitajate grupp aga jagas maid kuni lõpujooneni ning järjestus muutus mitmeid kordi, lõpuks võttis kolmanda koha Raudsepp. Pikka aega juhtinud Raudsik sai aga veel raja lõikamise eest 25 trahvisekundit ning talle läks kirja 11. koht.

Kokkuvõttes kasvas Kappeti edu veelgi. Nelja etapi kaheksast sõidust on ta võitnud viis ja kogunud 177 punkti, teisel kohal olevat Gert Raudsepal on punkte 130. Talle järgnevad väikeste vahedega Henri Sinikul (122) ja Mario Vendla (119). Siis tuleb suurem vahe, kuid viiendal kohal olev Paul August Lääne edestab tabeli kümnendat Tanel Kasesalu vaid kuue punktiga. Üldse on punkte teeninud 37 sõitjat.

Sarja võitjale pani peasponsor, Porsche Tallinna esindus Auto 100 välja osalemise Porsche Sõiduelamusel 2021 hooajal Pärnus Audruringil.

EVAL Porsche Cupi viies etapp sõidetakse 13. detsembril Saksamaal Nürburgringil.

EVALi kodulehekülg: http://www.simracing.ee

Võistluse videosalvestus: EVAL 2020 Porsche Cup @ Zolder

EVAL Porsche Cupi tulemused: http://www.eval-liiga.net/media/results/2020/PC/2020_Porsche_Cup.html