Ringrada

TCM Katsviis domineeris Spal peetud etapil!

Hannes Ross / 29 jaanuar 2025
Järgmine üritus

Zone e-Autoralli 2025 Eesti Meistrivõistlused: 12. etapp - Central European Rally

Läinud pühapäeval jätkati Katsviis GT Eesti Meistrivõistlused 2025 sarjaga, kui sõideti Belgia legendaarse 7,004 km pikkuse Spa Francorchampsi ringrajal. Pärast põnevat avaetappi olid sõitjad ja meeskonnad valmis taas rajal enda oskusi ja vastupidavust proovile panema, võisteldes ühel maailma kuulsaimatest ja tehnilisematest radadest.

Ametlikest vabatreeningutest võttis osa 70 sõitjat, kes kõik andsid endast maksimumi, et legendaarse raja nõudlikud kurvid selgeks saada. Kokku läbiti vabatreeningutel muljetavaldavad 6157 ringi. Vabatreeningus sõitnutest kiireimaks osutus seekord Reno Kööts ( Audi R8 LMS GT3 EVO II ).

Kööts võidutses keerulistes oludes, Parek ja Laiksoo TCM Katsviis kolmikusse

Raskete ilmastikuolude kiuste peetud sprindi kvalifikatsioonis näitas parimat aega Juss Parek (Audi R8 LMS GT3 EVO II), kes viimaste seas rajale minnes edestas seni kiireimat aega hoidnud Köötsi. Tihedas vihmasajus suutis oma aja kirja saada 37 sõitjat, samas kui ülejäänutel ei õnnestunud kas ringi kokku panna või otsustasid nad keeruliste olude tõttu rajale mitte minna. AM klassis võidutses Paul Keres ( Honda NSX GT3 EVO ).

START! Esimesed kurvid möödusid suuremate vahejuhtumiteta, kuid kui pea 45-pealine stardirivi Eau Rouge’i poole kihutas, ei jäänud kokkupõrked tulemata. Tihedalt koos kurvi läbides sattusid mõned sõitjad kontaktidesse, mis sundis osa neist trajektoori korrigeerima või rajalt kõrvale põikama.

Sprindi kvalifikatsiooni võitnud Parek oli sunnitud hilise pidurduse tõttu Les Combes'i kurvis kaotama oma koha Köötsile. Hiljem ei õnnestunud tal ka oma positsiooni kaitsta Joosep Laiksoo ( Audi R8 LMS GT3 EVO II ) eest, kes suutis temast mööduda. Õnneks suutis Parek ennast kiiresti koguda ja Laiksoolt kaotatud koha tagasi võtta.

Keerulistes oludes toimunud sprindisõidus trotsisid kõik võistlejad pidamise piire märjal rajal – mõned said sellega hästi hakkama, teised aga mitte.

Kindlalt liidrina terve sõidu sõitnud Kööts teenis sprindivõidu, tema järel kiiremaid ringe sõitnud Parek lõpetas teisena ning Laiksoo lõpetas kolmandana. Tegemist oli hooaja esimese TCM Katsviis'i kolmikvõiduga. AM klassis teenis võidu Rene Suuk (Porsche 911 (992) GT3 R), teisena lõpetas napilt Martin Seppam (BMW M4 GT3), kes pidas lõpu meetriteni tihedat võitlust koha eest Siim Loogiga (Mercedes-AMG GT3 EVO).

Parek võidab põhisõidu, TCM Katsviis teenib kolmikvõidu

Märgades oludes jätkus järgmine sessioon põhisõidu kvalifikatsiooniga. Parek läks esimesena rajale ja sõitis parima aja, mis jäi kehtima kuni Köötsi oma ringi koju tõi. Sõitjad parandasid oma ringiaegu järjest, kuid lõpuks võttis veenva kvalifikatsiooni võidu Parek. AM klassis kindlustas kvalifikatsiooni võidu Loog.

START!! Parek saab väga hea stardi ja võtab kohe sisse ideaaltrajektoori, lähenedes Eau Rouge’i kurvi. Kööts üritab rünnata Les Combes’i kurvi, kus nad lähevad külg külje kõrval. Parek suudab edukalt oma positsiooni kaitsta. Esimesed kurvid möödusid ilma suuremate kaotusteta.

Natuke tagapool sattus Andro Halliko ( Ford Mustang GT3 ) liialt libedale äärekivile, mille tõttu kaotas ta kiirendusel piisavalt hoogu, lastes sellega paljusid sõitjaid mööda. Lõpuks kukkus ta 13. kohale. Ringi lõpus, kurvist välja kiirendades kaotas Kevin Korjus ( Mercedes-AMG GT3 EVO ) oma masina üle kontrolli ja tegi spinni, kukkudes sellega 16. kohale.

Üksikute ringidega on Parek saanud pea 2-sekundilise edu Köötsi ees. Sama kehtib ka ülejäänud sõitjate kohta stardirivis, kus on moodustunud väikeste vahedega 3-4 liikmelised grupid, kes heitlesid kohtade nimel.

Sõidu teises faasis, kui suurem osa sõitjatest hakkasid oma kohustuslikke boksipeatusi sooritama, parandasid vaikselt oma positsioone Korjus ja Halliko, tõustes võistlejate seas kõrgemale nii puhta sõidu kui ka ebaõnnestunud boksipeatuste arvelt.

Peale boksipeatusi oli Pareki edu Köötsi ees pea 10 sekundit, kuna Parek sõitis iga ringiga kiiremaid aegu. Suuri koha muutusi peale boksipeatusi ei toimunud.

Sõidu lõpp lähenes, hingas Risto Kappet Gert Raudsepale ( mõlemad Audi R8 LMS GT3 EVO II ) kuklasse, samal ajal olid nad ka Laiksood püüdmas, kuid võistlejad säilitasid oma positsioone.

Parek lõpetas sõidu pea 18-sekundilise eduga, võttes sellega põhisõidu võidu. Kööts lõpetas teisena, kes peale pingelist rünnakut avaringil Pareku suunas ei suutnud tempos püsida. Kolmandana ületas finiši Laiksoo, kindlustades TCM Katsviisi teise järjestikuse kolmikvõidu. AM klassis võidutses taas Suuk, temaga koos pääsesid poodiumile Romet Reisin ( Mercedes-AMG GT3 EVO ) ja Raimo Kulli ( Ford Mustang GT3 ), kes lõpetasid vastavalt teisena ja kolmandana.

Mitteametlikel andmetel kogus TCM Katsviis (Kööts, Parek, Laiksoo) seekord 187 punkti, teisena kogus enim punkte Simtech Racing Team (Koorits, Jõffert, Paat) 124 punkti ja kolmandana kogus enim punkte Kolb SimRacing Black (Laupa, Ventsel, Piirisaar) 121 punkti.

Võistlus on järelvaadatav EVAL TV Youtube’i kanalilt siit, lisaks saab vaadata ka etapi pildigaleriid.

Katsviis GT Eesti Meistrivõistlused 2025 sari jätkub 9. veebruaril, kui sõidetakse Prantsusmaal asuval Paul Ricardi ringrajal 2 tunnine kestvussõit.

NB! Kõik tulemused on esialgsed kuni protestide lahendamiseni.