Ringrada

Algasid Eesti meistrivõistlused virtuaalses Euronicsi vormelisõidus

Toomas Vabamäe / 28 veebruar 2021
Järgmine üritus

E-autoralli Eesti meistrivõistlused 2024: 5. etapp - Võru Rally

21. veebruaril tehti algust esimeste Eesti meistrivõistlustega virtuaalses vormelisõidus. Üheksast etapist koosnevat sarja korraldab Eesti Virtuaalne Autospordi Liit (EVAL). 24. veebruaril oma üheteistkümnendat tegutsemisaastat tähistanud EVAL on virtuaalseid vormelivõistlusi korraldanud kogu oma tegutsemisaja vältel, kuid 2021. aastal toimuvad need esimest korda ametlike Eesti meistrivõistlustena Eesti Autospordiliidu (EAL) egiidi all ning kõik sõitjad omavad EAL-i e-autospordi litsentsi. Võisteldakse ASR-H 2020 V1.01 vormelitel, mis päriselus asetuksid kuskile vormel-1 ja vormel-2 vahele.

Menukas võistlus: avaetapil 45 osalejat

Esimeste Eesti meistrivõistluste esimene etapp sõideti Malaisia Sepangi ringrajal. Nii kvalifikatsioonis kui ka mõlemas võistlussõidus oli parim Sander Kallas. Võistkonnaarvestuses, kus hooaja jooksul selgitatakse välja EVAL-i karikavõitja, juhib avaetapi järel RTECH SimRacing, kus Kallase kõrval on teiseks sõitjaks Rait Kilk.

Üldse registreerus meistrivõistluste avaetapile 45 sõitjat, kellest kvalifikatsiooni 34 paremat pääses võistlema A-finaali. Ülejäänutele korraldati B-finaal, kus 19-ringilisest võidusõidust väljus võitjana Karel Piiroja.

Kvalifikatsioonisõidud peeti neljal finaalieelsel päeval ning iga osaleja sai seal teha 12 ringi. Kaks esimest kohta hõivasid seal RTECH SimRacingu tiimikaaslased Sander Kallas ja Rait Kilk, keda lahutas vaid 0,011 sekundit. Kolmanda koha teenis ainus välismaalasest osaleja, soomlane Jan Granqvist (0,099 sekundit kaotust Kallasele) ning neljanda meie kunagine parim „päris“ vormelisõitja ja mulluse EVAL-i vormelisarja võitja Kevin Korjus (+0,181). Kvalifikatsiooni 11 paremat mahtus seejuures 0,9 sekundi sisse.

Põhisõit: õnnestunud taktika andis võidu Kallasele

Esimest, 38-ringilist võidusõitu asus juhtima suurepärase stardi teinud Kilk. Kallas pisut takerdus ja hetkeks pääses temast mööda ka Granqvist, kuis esimeste kurvidega tõusis Kallas uuesti teiseks ja tõrjus Granqvisti kolmandaks. Nagu ikka, tuli avaringil ette mitmeid kokkupõrkeid. Suurimaks kaotajaks osutus seal kuuendalt kohalt startinud Paul August Lääne, kes pärast kontakti Johannes Mooriga langes 28. kohale.

Kilk ja Kallas libisesid jälitajatel tasapisi eest ära, tagapool aga tegi väga head sõitu Alari Algpeus, kes viie ringiga tõusis seitsmendalt kohalt kolmandaks. Esialgu tema vahe liidritega kasvas, ent peagi hakkas Algpeus neile lähenema ja kui ta 19. ringil kohustuslikku rehvivahetust läks tegema, olid Kallas ja Kilk sisuliselt kinni püütud.

Algpeus oli liidritest esimene peatuja ja kuna tegu oli ilmselge undercut’i katsega, tegi liider Kilk oma peatuse kohe järgmisel ringil. Nüüd tõusis võistlust juhtima Kallas, kes boksi tuli aga alles 24. ringil ning suutis seejuures ka liidrikohta hoida. Esikolmiku järjestus rohkem ei muutunud ning vahedki venisid ruudulipu langemise ajaks päris pikaks: Kallas edestas Kilki 8,7 ja Algpeust 16 sekundiga. Viimasena lõpetas liidriga samal ringil kaheksanda koha saanud Rando Tamm, kes tänu sellele teenis ka teiseks sõiduks parima stardikoha. Tamm oli seejuures üks vähestest, kes kasutas alternatiivset rehvitaktikat, startides keskmise kõvadusega rehvidel ja vahetades need boksipeatuses pehmete vastu.

Kiireim ring (1.34,738) ja lisapunkt selle eest läksid viiendana finišeerinud Henri Sinikule.

Sprindisõit: teised eksisid, Kallas mitte

Sprindisõidu stardirivi määratakse põhisõidu lõppjärjestusega, kuid esimesed kaheksa lähevad rajale pööratud järjestuses. Paraku ei saanud Rando Tamm oma stardikoha eelist pikalt nautida. Tema kõrvalt sõitu alustanud Johannes Moor sai paremini paigalt minema ning esimeses kurvis kohta tagasi võtta üritanud Tamm tegi seal pirueti. Järgnes ahelkokkupõrge, teiste hulgas sattus sinna ka avasõidu teise koha mees Kilk, kes korraks langes isegi 20 parema seast välja.

Moor hoidis liidrikohta kolmanda ringi esimese kurvini, siis põrkas kokku Granqvistiga ja uueks liidriks kerkis nende tuules liikunud Kevin Korjus. Teiseks tõusnud Henri Sinik pidas temaga esiti sammu, kuid kui 19 ringist sai sõidetud kaheksa, oli nende vahe juba üle nelja sekundi ning Korjus näis olevat püüdmatus kauguses. Stardiavariis takerdunud Sander Kallas oli selleks ajaks kolmas, omakorda neli sekundit Sinikust maas. Kõik muutus aga kümnendal ringil, kui Korjus tegi pirueti ning Sinik ja Kallas möödusid. Ring hiljem oli Kallas juba Siniku tuules ning järgmised viis ringi käis nende vahel duell esikoha pärast. 15. ringil võttis Kallas siiski oma, tõusis esikohale ja seda enam käest ei andnud.

Vahepeal oli aga Korjus uuesti Sinikule järele jõudnud ning eelviimase ringi algul üritas peasirge lõpus ka möödumist. Ent kiiruste vahe ostus ootamatult suureks, Korjus pidi konkurendi tuulest väljahüppamiseks tegema väga järsu manöövri ja tegi teise pirueti. See kukutas Korjuse lõpuks viiendaks, mööda läksid Granqvist ja Kilk.

Seekord jäi kiireim ring (1.34,553) Johannes Moori nimele, kuid kuna finišis tema esikümnesse ei mahtunud, ei saanud ta ka lisapunkti.

Esimese etapi järel juhib Eesti meistrivõistlusi Sander Kallas, kellel on 40 punkti. Teisel kohal on Rait Kilk (25) ning kolmandal kohal Henri Sinik (24). Võistkondade arvestuses on liider RTECH (Kallas, Kilk) 65 punktiga, järgnevad Drillers Esport (Granqvist, Sinik) 43 ja Teknikal Tihvikultis (Moor, Korjus) 29 punktiga

Eesti virtuaalsete vormelisõidumeistrivõistluste teine etapp peetakse 7. märtsil Portimão rajal.

Sepangi võistlus on järelvaadatav siit: https://youtu.be/2ZNT9OZslKU

EVAL-i koduleht: www.simracing.ee

Sarja koduleht: http://www.eval-liiga.net/competitions/index.php?p=784