Ringrada

EVAL Porsche Cup 2020: Risto Kappet võttis Spast kaks võitu

Toomas Vabamäe / 12 november 2020
Järgmine üritus

E-autoralli Eesti meistrivõistlused 2024: 5. etapp - Võru Rally

Eesti Virtuaalse Autospordi Liidu (EVAL) seitsmeetapiline Porsche Cup 2020 jätkus kolmanda etapiga Spa-Francorchampsi kiirel, pikal ja keerulisel ringrajal. Kvalifikatsiooni võitis juba kolmandat etappi järjest Risto Kappet. Edu paremuselt teise aja saanud Gert Raudsepa ees oli rohkem kui pool sekundit ning see ennustas, et võidusõiduski venivad vahed pikaks.

Esimeses sõidus sai Kappet ideaalilähedase stardi ja kadus kaasvõistlejatel kohe eest. 35-minutilise sõidu järel edestas ta Raudseppa ligi 22 sekundiga. Kolmanda koha saanud Mario Vendla kaotas Raudsepale omakorda ligi neli sekundit. Üldiselt venisidki vahed pikaks, võitjaga samal ringil oli finišis veel vaid kümme sõitjat.

Teise võidusõitu startisid avasõidu esimesed 15 pööratud järjestuses, kõige ees Tanel Kasesalu. Esimesed neli ringi juhtis tema kõrvalt startinud Laur Uusmägi, lõpuks selgitasid võitja siiski Kappet ja Henri Sinik omavahel. Viimase ringi möödasõit andis teisegi esikoha Kappetile ning tugevdas veelgi tema positsiooni sarja liidrina.

Kappet täiesti omaette tasemel

35-minutilises esimeses sõidus sai Kappet ideaalilähedase stardi ning saavutas juba esimeste sekunditega jälitajate ees turvalise edumaa. Tagapool aga hakkas kohe juhtuma – Eau Rouge’i-Raidilloni kurvikompleksis toimus ahelavarii üheksa auto osavõtul, mille järel mitu sõitjat olid sunnitud pika remondipausi pidama.

Kehvasti käis ka viiendalt kohalt alustanud Paul August Lääne käsi, kes valestardi eest pidi karistuseks boksist läbi sõitma ja kukkus seetõttu 14. kohale.

Kappet sai avaringiga Raudsepa ees 1,5-sekundilise edumaa ja see püsis enam-vähem samal tasemel neli-viis ringi. Siis hakkas vahe kärisema ja Kappet läks oma teed. Teise koha pärast pusisid Raudsepp, Vendla, Sinik ja Johannes Moor, nende järel oli tükk tühja maad ja siis kuuest sõitjast koosnev grupp, sunnitud boksivisiidi teinud Lääne teiste seas.

Siis aga lõi Spa raja salakaval iseloom välja hoopis ootamatust küljest - sõitjad hakkasid saama läbisõidukaristusi raja lõikamise eest. 26 startinust nuheldi sel põhjusel üheksat, Laur Uusmägit seejuures kaks korda. Veelgi valusamalt tabas karistus viiendana üle finišijoone veerenud Johannes Moori, kes jättis boksist läbisõidu õigel ajal tegemata ning kukkus seetõttu 16. kohale.

Visiidi boksiteele tegi ka teisel kohal sõitnud Gert Raudsepp ja ehkki edu Mario Vendla ees sulas kokku, kohad siiski ei muutunud. Esineliku järjestus - Kappet, Raudsepp, Vendla ja Sinik – oli täpselt sama nagu stardijärjekord. Esimesed kolm hoidsid seejuures oma kohti kõik 35 minutit. Viienda-kuuenda koha said Illar Jürgenson ja Raimo Kulli, kes näisid kasutavat „tasem sõuad, kaugemale jõuad“ taktikat. Nende stardikohad olid vastavalt kaheksas ja seitsmes. Enamiku sõiduajast oli Kulli küll eespool, kuid sõiduveast põhjustatud kokkupõrke järel läksid temast mööda nii Jürgenson kui ka Lääne. Viimane sai sõidu lõpuosas raja lõikamise eest läbisõidukaristuse ja finišeeris seetõttu kaheksandana. Liidriga samal ringil lõpetas veel vaid kümme sõitjat, seejuures 11. koha saanud Kalle Palmre alustas võistlust alles 19. stardiruudust ning avaringil „külakuhjast“ pääsemiseks pidi lausa seisma jääma. Janar Tiituse võistluse aga lõpetas viimasel ringil internetikatkestus, sisuliselt juba kättevõidetud 10. koha asemel tuli leppida kaheteistkümnendaga.

Sinik ja Kappet näitasid klassi

Kappeti ülekaaluka võidu ja Spa raja iseloomu tõttu võis eeldada, et ka teise sõidu esikoht läheb talle suhteliselt lihtsalt, vaatamata 15. stardipositsioonile. Aga selgus, et lihtsat pole midagi ja võitja küsimus püsis lahtisena viimaste meetriteni.

Nagu arvata, asus teiselt kohalt startinud Laur Uusmägi võistlust kohe juhtima. Start möödus suuremate vahejuhtumiteta, vaid Matteus Elbrecht pudenes omaenda sõiduvea tõttu kolmandalt kohalt viimaseks ja Janar Tiitus kaotas sama intsidendi käigus samuti robinal kohti.

Teise ringi keskel sai Uusmägi endale seltsilisteks Lääne ja Siniku ning nüüd läks lahti pöörane võitlus liidrikoha pärast. Ehkki Uusmägi paistis jälitajatest aeglasem, kaitses ta oma kohta otsustavalt ning püsis liidrina lausa viienda ringini. Omajagu aitas kaasa seegi, et aeg-ajalt kemplesid Lääne ja Sinik omavahel, andes Uusmägile hingetõmbeaega. Pidev võitlus võttis liidrite tempot maha ning jälitajad hiilisid järjest lähemale.

Viiendal ringil surus Sinik end lõpuks Kemmeli sirgel Uusmägist mööda, hetk hiljem põrkasid Uusmägi ja Lääne kokku ning viimane tegi pirueti. Ent avaringid tasa-targu läbinud Kappet oli nad juba kinni püüdnud ning kui Uusmägil üks pidurdus pikaks läks, tõusis teiseks. Sõita jäi veel üheksa minutit, Siniku edu Kappeti ees oli umbes poolteist sekundit, kuid järgmise ringi keskel olid nad juba koos.

Kappet esialgu ründama ei kippunud, alles kaheksanda ringi esimesse kurvi pidurdades hüppas ta konkurendi tuulest välja ja üritas väljastpoolt möödumist, kuid ebaõnnestunult. Selleks hetkeks oli selge, et võistlus kestab üheksa ringi ja aega passida enam polnud. Kappeti pani tähele, et Sinik oli duellis Lääne ja Uusmägiga oma rehve kõvasti kulutanud ega andnud nüüd rivaalile hetkekski asu. Ent Sinik kaitses positsiooni elegantselt ja viimasele ringile mindi endiselt tema juhtimisel, Kappet vaid kaks kümnendiksekundit maas.

Kemmeli sirgel aga tõmbas Kappet Sinikule kõrvale ja järgmisse kurvi riskantselt sisse pidurdades läks juba mööda. Sinikut ei päästnud enam isegi see, et järgmisele sirgele väljudes Kappet korra asfaldilt liivaväljale kaldus. Pinge püsis finišijooneni, kuid ühtegi reaalset võimalust Sinikul enam ei tekkinud ja ruudulipp langes 1,1-sekundilise vahega. Kolmanda koha võttis avasõidus tohutu pettumuse osaliseks saanud Johannes Moor, kes 16. kohalt alustanuna kaasvõistlejate vigu ära kasutades pidevalt ettepoole kerkis. Neljanda koha saanud Mario Vendla kaotas talle viis sekundit, kuid ilmselt oleks järjestus olnud vastupidine, kui Vendla poleks pidanud raja lõikamise eest bokse külastama. Parimalt kohalt startinud Tanel Kasesalu tõi koju korraliku viienda koha napi eduga Gert Raudsepa ees. Seitsmendana finišeeris Illar Jürgenson, kuid temagi vandus ilmselt tulist kurja: raja lõikamise eest saadud läbisõidukaristuseta võinuks koht vabalt olla viies.

Erinevalt avasõidust korraldati Raidilloni kurvis seekord massiavarii viimasel ringil. Janek Pettai ja Kalle Palmre näiliselt süütust kokkupõrkest käivitunud ahelreaktsioon nõudis ohvriteks ka Ivo Alango, Priit Pärna ja Rait Vakrõõmu. Neist tulemuse said kirja vaid Pärna ja Vakrõõm, kuna Palmre niigi räsitud autole andis lõpliku paugu rajapiire viimase kurvi eel.

Risto Kappeti ülekaalust Spas räägib veel fakt, et mõlemas stardis oli tema ainus, kes suutis ringi läbida kiiremini kui 2 minuti ja 22 sekundiga. Esimese sõidu parimaks jäi 2.21,751, teises 2.21,821.

Ka kokkuvõttes kasvas Kappeti edu mäekõrguseks. Kolmel etapil on ta võitnud kuuest sõidust neli ja teeninud 136 punkti, teiseks tõusnud Gert Raudsepal on punkte 92 ja kolmandat kohta hoidval Henri Sinikul 86. Järgnevad Mario Vendla (82), Raimo Kulli (77) ja Illar Jürgenson (71). Üldse on punkte saanud 32 sõitjat.

Sarja võitjale pani peasponsor, Porsche Tallinna esindus Auto 100 välja osalemise Porsche Sõiduelamusel 2021 hooajal Pärnus Audruringil.

EVAL Porsche Cupi neljas etapp sõidetakse 29. novembril samuti Belgias, Zolderi ringrajal.

EVALi kodulehekülg: http://www.simracing.ee

Võistluse videosalvestus: EVAL 2020 Porsche Cup @ Spa

EVAL Porsche Cupi tulemused: http://www.simracing.ee/media/results/2020/PC/2020_Porsche_Cup.html

NB! Tulemused on mitteametlikud kuni protestide lahendamiseni.